© Probl Hig Epidemiol 2006, 87(4)
|
● |
Introduction |
287-288 |  |
| Introduction |
| Emilia Kolarzyk |
● |
Ścieżki dla interprofesjonalnego uczenia się i nauczania w wyższej edukacji |
289-299 |  |
| Pathways for interprofessional learning and teaching in higher education |
| Margaret Sills, Marion Helme, Nikos Skizas |
● |
Interdyscyplinarne uczenie się i nauczanie w opiece zdrowotnej i społecznej - wzory i propozycje wynikające z projektu TRIPLE |
300-310 |  |
| Interprofessional learning and teaching in health and social care: patterns and proposals from the LTSN Triple Project |
| Marion Helme, Margaret Sills |
● |
Brytyjskie Centrum Zaawansowanej Interprofesjonalnej Edukacji - CAIPE. Przegląd koncepcji w kontekście interdyscyplinarnego nauczania Anglii w latach 1999-2006 |
311-318 |  |
| The UK Centre for the Advancement of Interprofessional Education, CAIPE. A brief overview of the policy context of IPE in England 1999-2006 |
| Barbara Clague |
● |
Bycie profesjonalnym oznacza bycie interprofesjonalnym |
319-325 |  |
| Being a professional means becoming interprofessional |
| Helena Low |
● |
Nauczanie interdyscyplinarne w Północno-Zachodnim Londynie |
326-331 |  |
| Interprofessional learning in North West London |
| Fanny Mitchell |
● |
Rola przedmiotów "humanizujących" w programie studiów medycznych |
332-337 |  |
| Role of humanities in medical curriculum |
| Beata Tobiasz-Adamczyk |
● |
Interdycyplinalna działalność Zakładu Higieny i Ekologii, UJCM, Kraków, Polska |
338-346 |  |
| Interprofessional activity of the Department of Hygiene and Ecology, UJMC, Krakow, Poland |
| Emilia Kolarzyk, Jagoda Jaworska-Szyc, Justyna Łyszczarz, Agnieszka Szpanowska-Wohn |
● |
Działalność interdyscyplinarna w medycynie środowiskowej |
347-351 |  |
| Interdisciplinary activity in environmental medicine |
| Jadwiga Helbin, Wojciech Szot, Emilia Kolarzyk |
● |
Krakowski model przeciwdziałania i leczenia uzależnień |
352-358 |  |
| The Krakow model for drug prevention and treatment |
| Janusz Pach, Dorota Targosz |
● |
Środowisko i jego wpływ na rozwój alergii |
359-363 |  |
| Environment and its impact on allergy |
| Krystyna Obtułowicz |
● |
E-learning w medycynie |
364-371 |  |
| E-learning in medicine |
| Andrzej Kononowicz, Wiesław Pyrczak, Irena Roterman-Konieczna |
● |
Interdyscyplinarność zintegrowanym modelu opieki nad dzieckiem chorym na zespół Turnera |
372-381 |  |
| Interdisciplinary nature of the integrated care model for children with Turner Syndrome |
| Anna Tabor, Jerzy Starzyk, Małgorzata Schlegel-Zawadzka |
● |
Wolne rodniki - interdyscyplinarne badania naukowe i nauczanie w Samodzielnej Pracowni Radioligandów |
382-383 |  |
| Free radicals in medicine - interprofessional education and scientific research in the Radioligand Laboratory of Pharmacy Faculty |
| Marek Stępniewski, Agata Pietrzycka, Wirginia Ostafin, Wanda Jabłońska |
● |
Symulacja rozpraw sądowych - sprawdzony sposób nauczania studentów prawa i medycyny ilustrujący Interprofessional Education |
384-387 |  |
| Simulation of court hearing - a verified method of introducing students of law and medicine to the Interprofessional Education |
| Jerzy T. Marcinkowski |
● |
Rola epidemiologii w nauczaniu interdyscyplinarnym |
388-390 |  |
| The role of epidemiology in interprofessional learning |
| Alicja Krzyżaniak, Jerzy Gałęcki, Barbara Stawińska-Witoszyńska, Małgorzata Krzywińska-Wiewiorowska |
● |
Wielopłaszczyznowy model nauczania higieny i epidemiologii |
391-393 |  |
| Multidimensional model of hygiene and epidemiology teaching |
| Małgorzata Szady-Grad, Jacek J. Klawe, Bernadeta Szczepańska |
● |
Działalność Zakładu Higieny i Epidemiologii Akademii Medycznej w Białymstoku |
394-397 |  |
| Activities of the Department of Hygiene and Epidemiology Department of the Medical University of Bialystok, Poland |
| Jan Karczewski |
● |
Warunki i realizacja nauczania interdyscyplinarnego na przykładzie Instytutu Medycyny Społecznej AM w Warszawie |
398-403 |  |
| Education in Institute of Social Medicine as an example of the possibilities and arrangement of interprofessional education |
| Piotr Tyszko, Anna Ziółkowska, Longina Kłosiewicz-Latoszek, Maria Mularczyk Bal |
● |
Interdyscyplinarne dokonania dydaktyczne i naukowe |
404-411 |  |
| Interdisciplinary achievements in science and didactics |
| Andrzej Grzybowski, Krystyna Grzybowska, Maria Dziuda-Gorzkowska, Ewa Nowacka |
● |
Zagadnienia interdyscyplinarne w działalności dydaktycznej Zakładu Higieny Akademii Medycznej w Lublinie |
412-416 |  |
| Interprofessional topics in didactic activity of the Department of Hygiene at the Medical University of Lublin |
| Monika Sałaga-Pylak, Anna Pikuła, Andrzej Borzęcki |
● |
Współdziałanie Wyższej Szkoły Fizjoterapii we Wrocławiu z innymi uczelniami i placówkami w zakresie badań naukowych |
417-424 |  |
| Scientific cooperation of the University College of Physiotherapy in Wroclaw with other universities and colleges |
| Zbigniew Jethon, Andrzej Czamara, Andrzej Samołyk, Andrzej Bugajski |
● |
Interprofesjonalne kształcenie studentów w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Witelona w Legnicy w zakresie promocji zdrowia i prewencji chorób |
425-429 |  |
| Interprofessional education of students in Witelon Higher Vocational State School in Legnica for health promotion and disease prevention |
| Zbigniew Jethon, Andrzej Wnuk, Leszek Gramza |
● |
Interdyscyplinarne nauczanie przedmiotów higiena i epidemiologia oraz zdrowie publiczne - możliwości i ograniczenia |
430-434 |  |
| Interdisciplinary teaching of epidemiology and public health - possibilities and limitations |
| Małgorzata Kowalska, Jan E. Zejda |
● |
Interdyscyplinarna działalność naukowo-badawcza prowadzona w Katedrze i Zakładzie Medycyny i Epidemiologii Środowiskowej w Zabrzu w latach 2002-2006 |
435-440 |  |
| Interdisciplinary activity and scientific research conducted by the Chair and Department of Environmental Medicine and Epidemiology from 2002 to 2006 |
| Jadwiga Jośko, Kalina Góra-Kupilas, Janusz Kasperczyk, Beata Malara, Mirosław Tyrpień |
● |
Kursy Programu Uniwersytetu Bałtyckiego jako możliwość wdrażania nauczania interprofesjonalnego w polskich szkołach wyższych |
441-444 |  |
| The Baltic University Programme courses as a possibility to implement interprofessional education into Polish universities |
| Szymon Brużewicz, Krystyna Pawlas |